Särskilda behov

Särskilda behov av stöd vid undervisning

Vi på Gotlands Trafikskola erbjuder anpassad utbildning för elever med särskilda behov. Det kan vara så att du behöver lite extra stöd med teori & vid körundervisning. Tillsammans hittar vi den metod som passar dig bäst.

Personlig teori
Personlig teori betyder helt enkelt att du kan boka en egen teorilektion med din lärare. Du kan själv välja vad du vill träna på eller få förslag av din lärare. Du kan boka personlig teorilektion via mail eller telefon. Ring oss så hittar vi en tid eller berättar mer om upplägget.
Anpassat kunskapsprov hos Trafikverket
Möjligheten finns att ansöka om anpassat kunskapsprov. Ett alternativ är att få förlängd tid. Du skriver då provet som vanligt hos trafikverket, men får 75 minuter istället för 50 minuter på dig att göra provet.

Det finns också möjlighet att ansöka om muntligt prov. Du får möjlighet att göra provet muntligt med en provförrättare hos trafikverket. När vi gör ansökningarna har du möjlighet att diskutera med din lärare vilket alternativ som skulle fungera bäst för dig!

Vi hjälper dig med intyg och ansökning om du vill. Har du något intyg sedan tidigare så kan du fylla i och skicka ansökningen själv. Du hittar blanketten här.

Här kan du läsa mer på trafikverkets hemsida om hur ansökningar eller proven går till:
Gotlands Trafikskola - Anna-Karin

Hej, jag heter Anna-Karin och jobbar i receptionen och med administration.
Ring, skriv eller kom förbi så hjälper vi dig. Välkommen!

Har du frågor?
Tveka inte att skriva eller ringa till oss.