Ta BE-körkort med oss

Utbildning för personbil med tungt släp - B96 och BE

Hos oss kan du utbilda dig inför både B96 (utökat B) eller BE körkort som ger dig möjlighet att köra tyngre släpvagnar. BE-körkort omfattas av en praktisk och en teoretisk del. Du behöver skaffa ett körkortstillstånd för att få ta detta körkort. Vi hjälper dig gärna på vägen mot din nya behörighet. Nedan kan du läsa hur det går till hos oss.

Utbildningsmöjligheter:

BE – utbildning

Vi erbjuder en paketlösning för dig som vill ta BE-körkort. Vi går tillsammans igenom grundteori och släpvagns teori. Vi bokar även in körlektioner 2 och 2 där ni tillsammans får lära er om säkerhetskontroll, manövrering och körning i trafik.  Tidigare deltagare har tyckt att det är både roligt och nyttigt att ”fräsha upp” kunskaperna lite och det brukar snabbt bli en kul stämning!

I paketet ingår:

• Lärarledd teori (6 tillfällen á 2 timmar)
  • Körlektion (2 personer, 2 tillfällen á 100 min)
  • Syntest till körkortstillstånd

Vi har BE-utbildning under vår och höst. Under priser och bokning kan du se lediga tider och göra din bokning eller kontakta kontoret så hjälper vi dig.

Pris: 6200:- inkl.moms

Teori

Den teoretiska delen innebär att du måste repetera teorin för B-körkort samt bygga på med kunskap om släp till personbil. I undervisningen ingår också de delar som kallas fördjupad säkerhetskontroll, vilket innebär att du skall kunna redogöra för olika tekniska detaljer på fordonskombinationen.

Det finns böcker och teorifrågeprogram på internet som kommer från vårt förbund STR (Sveriges Trafikutbildares Förening). Studiematerialet på internet kallas ”Körkortsboken”. Du väljer själv hur länge du vill kunna utnyttja sidan och köper ett abonnemang som passar dig.  Du skaffar materialet på shop.korkort.nu

Körlektioner

Våra körlektioner för BE är 50 minuter långa. Vi rekommenderar att du bokar dubbellektion för körning med släp för att hinna med både körning och säkerhetskontroll. Du kan även dela en lektion med en kompis om du vill, prata med kontoret om ”kompislektion”.

Muntlig och förlängd tid

Vi har möjlighet att hjälpa till med lästester och ansökningar för dig som vill ansöka om muntligt eller förlängd provtid hos Trafikverket.

Gotlands Trafikskola - Anna-Karin

Vill du ha hjälp?

Hej, jag heter Anna-Karin.
Ring mig så hjälper jag dig med en personlig utbildningsplan.

Gotlands Trafikskola - Anna-Karin

Hej, jag heter Anna-Karin och jobbar i receptionen och med administration.
Ring, skriv eller kom förbi så hjälper vi dig. Välkommen!

Har du frågor?
Tveka inte att skriva eller ringa till oss.